Strony: [1]
Drukuj
Autor Wątek: Remix Linux Mint-dostosowanie i pytania.  (Przeczytany 895 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Vintearis
Miętowe nasionko
*

Reputacja 0

Distro: In Future Linux Mint.

« : Styczeń 23, 2010, 05:17:50 »

Moim zamierzeniem jako teraźniejszego użytkownika Windows'a, jest zainstalowanie Mint'a obok niego.
Tylko jako że jestem laikiem w kwestii technicznej Linuxa (do tej pory wielokrotnie intereosowąłem się Linuxem, więc rozumiem jego idee, mniej więcej sposób działania i inne duperele) postanowiłem zadać kilka pytań.:

1. O jakie środowisko graficzne opiera się Remix Mint? Tak jak Ubuntu o Gnome?

2. Nie jestem minimalistą, a z drugiej strony kocham zaawansowanie. Czy zmiana środowiska graficznego KDE, nie będzie powodować żadnych problemów? Czy lepiej czekać na KDE community edition?

3. Zauważyłem, że istnieje podział na programy linuxowe dla Gnome i dla KDE. Czy jest możliwa instalacja i bezproblemowe użytkowanie programów z KDE na Gnome?

4. Jako główny system operacyjny posiadam Windows XP ( 7 też mam na płycie ^^ oczywiście legalną BETA, jednak za wcześnie na użytkowanie tego systemy wg. mnie) i chciałbym właśnie obok niego zainstalować Remix Minta. Wiem co to Grub i Lilo, jednak nie wiem jak to ma się w praktyce. Tzn. co zrobić by obok Windowsa "umieścić" Linuxa.
I potem, na początku uruchamiania systemu "pierwszym" wyborem był windows który włączy się automatycznie po jakimś czasie (powiedzmy 10 sek) braku wybrania, któregokolwiek systemu?
Tak miałem w ubuntu ( kieedyś ^^) zainstalowanym przez Wubi.