Strony: [1]
Drukuj
Autor Wątek: Instalacja na małym dysku jako drugi system [solved]  (Przeczytany 777 razy)
wrzn
Miętowe nasionko
*

« : Sierpień 16, 2010, 10:18:51 »

Witam,

Mam nie typowe pytanie, spowodowane moną niemałą sympatią do tego systemu, a jestem początkujący.
Chciałbym zainstalować Mint'a na swoim lapotopie, jednak mam tylko 20 GB dysk, nie mam możliwości zrobienia osobnej partycji.

Stąd moje dwa pytania: Czy linux i Win nie gryzą się ze sobą na jednym małym dysku.
Mam drugi dysk na USB, czy po instalacji na nim Minta system będzie łatwo chodził i czy dysk będzie wykrywany pod Windowsem
I jeszcze jedno, jak bardzo ograniczona wersja będzie jeśli zainstaluje ja na pendrivie.

Z góry dziękuje za pomoc.
wrzn
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2010, 11:14:45 wysłana przez wrzn » Zapisane
eskimoss
Miętowy krzew

Distro: Mint 11 Katya Gnome2

« Odpowiedz #1 : Sierpień 16, 2010, 01:03:19 »

jednak mam tylko 20 GB dysk, nie mam możliwości zrobienia osobnej partycji.
A niby dlaczego nie? Jak zainstalujesz Minta jako drugi system to i tak musi sobie zrobić osobną partycję, bo inaczej się nie da. Musi przecież mieć partycje z linuksowym systemem plików np. ext3 lub ext4. Zrób to najlepiej z opcją z opcją 'Allign to cylinder'. Nie zdawaj się na partycjonowanie instalatorem minta.
Dlaczego tak to zobacz w tym wątku:
http://forum.linux.pl/viewtopic.php?id=16501
Stąd moje dwa pytania: Czy linux i Win nie gryzą się ze sobą na jednym małym dysku.
Wielkość tu nie ma znaczenia. Jak się zmieszczą, a na pewno się zmieszczą, to się nie pogryzą. Jak uruchomisz jeden system to ten drugi będzie tylko plikami na oddzielnej partycji.
Inną sprawą jest co będziesz robił na tych systemach i ile będziesz miał programów zainstalowanych. 20 GB na dwa systemy - może być ciasno.
Mam drugi dysk na USB, czy po instalacji na nim Minta system będzie łatwo chodził i czy dysk będzie wykrywany pod Windowsem