Axen
Miętowe nasionko
Reputacja 0
|
 |
« : Lipiec 20, 2011, 09:17:27 » |
|
Na początku zaznaczam że jestem początkującum uzytkownikiem Linuksa i dopiero poznaje korzyści wynikające z posiadania Linuksa. Ale wracając do meritum. Mam zainstalowanego Linux MINT i chciałem sie przesiąść na Ubuntu 11.04. Zassałem plik ISO, Unetbotinem wypaliłem go na USB (wczesniej tak robiłem z Mintem). Niestety w momencie kiedy mam włozony pendrive do kompa to nie startuje mi komp. Nawet nie mam mozliwości wejścia do BIOSA. Jak nie ma włozonego pena to staruje i moge zmienić kolejność botowania. Nie daje jednak to nic bo po zmianie kolejności botowania wkładam pena i znowu sie nie odpala. W czym może tkwic problem? Bede wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!
|
|
|
|
|
|
Dopiero zaczynam z Linuxem. Dziękuję za wyrozumiałość.
|
|
|
|
szymon
|
 |
« Odpowiedz #1 : Lipiec 20, 2011, 09:44:21 » |
|
Widzę, że rozpaczliwie szukasz pomocy. http://ubuntu.pl/forum/viewtopic.php?f=133&t=148899Niepodoba się Mint, nie ma sprawy, ale wracając do pytania, dlaczego ISO "wypaliłeś" na dysku USB? Nie wiem jak to robiłeś lecz najwyraźniej niewłąściwie. Nagraj- wypal iso na płytce CD i nie będzie kłopotów. Dla pewności możesz/ powinieneś sprawdzić jeszcze sumę kontrolną pliku iso pobranego z mirroru poleceniem md5sum plik.iso Po przygotowaniu płyty ustaw w biosie odpowiednią kolejność (napęd CD/DVD)
|
|
|
|
|
|
Pozdrawiam szymon
|
|
|
Axen
Miętowe nasionko
Reputacja 0
|
 |
« Odpowiedz #2 : Lipiec 20, 2011, 09:49:42 » |
|
Nie chodzi o to czy sie podoba czy nie, bo jak na razie miałem tylko Minta a jestem nowym uzytkownikiem i poszukuję/poznaję/odkrywam Linuksa  Nic nie stoi na przeszkodzie by za jakiś czas wrócic do Minta  Ale do meritum: nie moge wypalić na cd/dvd bo mam w lapie uszkodzony laser. Dlatego pendrive. Sumy kontrolnej nie musze sprawdzać bo na drugim kompie pendrive działa i odpala system. Więc to musi być gdzies problem w ustawieniach (chyba Biosa, ale nie jestem pewny).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|