Forum Linux Mint Polska

Autor Wątek: AvP i problem z SDL  (Przeczytany 568 razy)

Offline elektryfikacja_1

  • Miętowe nasionko
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Punkty: 5
  • Wersja systemu: Linux Mint 13
AvP i problem z SDL
« dnia: Marzec 01, 2017, 17:31:08 pm »
Witam,

Chciałem zainstalować AvP dostępny na linux. Ale krzyczy mi, że nie może znaleźć bibliotek SDL a ja nie umiem ich dodać. Jak to zrobić?
LM17

Offline jury

  • Dorodna miętowa sadzonka
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Punkty: 1
  • Środowisko graficzne: Xfce
  • Wersja systemu: Linux Mint 17.3
Odp: AvP i problem z SDL
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2017, 18:07:25 pm »
A co znaczy zainstalować? Znalazłeś gdzieś kompilaty dla Minta? Jeśli tak to podrzuć link, bo ja szukając tego ze 40 sekund w tym co zwrócił google nie znalazłem komilatów, ale to nie znaczy, że nie ma.
A żeby zainstalować SDL'a należy np w Manadżer Pakietów Synaptic wpisać libsdl2 i z listy która się pokaże wyszukać libsdl2-2.0-0 ( chyba, że masz gdzieś jakieś repozytorium gdzie jest wyższy kompilat, ale na oficjalnych repozytoriach jest właśnie 2.0.0, co na 100% powinno wystarczyć )
No chyba, że AvP jest zrobiony w SDL'a 1, to wtedy najwyższą wersją jest 1.2.15 i wtedy w Synaptic zamiast libsdl2 wpisz libsdl1.2.
Zaznaczasz więc tam któregoś z tych libów i instalujesz. I włala.


Edit:
Hmm, choć z drugiej strony SDL jest raczej popularną biblioteką i chyba jest instalowana od razu z systemem ( ja mam zainstalowane wersje 1 i 2, ale już nie pamiętam czy doinstalowywałem czy było od początku ) Więc coś obstawiam, że może chodzić o coś innego. Jaki masz komunikat?
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2017, 18:22:21 pm wysłana przez jury »

Offline elektryfikacja_1

  • Miętowe nasionko
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Punkty: 5
  • Wersja systemu: Linux Mint 13
Odp: AvP i problem z SDL
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2017, 18:52:15 pm »
Zgodnie z instrukcją robię:

"An example of how to use CMake to build the game:
$ tar xvzf <avp-source-code>.tar.gz
$ cd <avp-source-code>
$ mkdir build
$ cd build
$ cmake ..
$ make

If all goes well, an executable named "avp" will be built."

ale gdy próbuję zrobić cmake .. wyskakuje mi to:


-- Could NOT find OPENGLES (missing:  OPENGLES_LIBRARIES OPENGLES_INCLUDE_DIR)
-- Could NOT find OPENGLES2 (missing:  OPENGLES2_LIBRARIES OPENGLES2_INCLUDE_DIR)
-- Could NOT find SDL2 (missing:  SDL2_LIBRARY SDL2_INCLUDE_DIR)
-- Could NOT find SDL (missing:  SDL_LIBRARY SDL_INCLUDE_DIR)
-- Could NOT find OpenGL (missing:  OPENGL_gl_LIBRARY OPENGL_INCLUDE_DIR)
-- Could NOT find OpenAL (missing:  OPENAL_LIBRARY OPENAL_INCLUDE_DIR)
CMake Error at CMakeLists.txt:59 (MESSAGE):
  SDL 1.2 or SDL 2.0 is required but CMake couldn't find it.


-- Configuring incomplete, errors occurred!
See also "/home/jan/Pulpit/avp-20150214/build/CMakeFiles/CMakeOutput.log".
See also "/home/jan/Pulpit/avp-20150214/build/CMakeFiles/CMakeError.log".

źródło pobierania gry: http://icculus.org/avp/files/


SDL zainstalowałem zgodnie z twoimi wskazówkami. Niestety to nie rozwiązuje problemu. Więc tak za bardzo nie wiem jak to obejść.
Może trzeba innego SDLa?

Edit:
Doinstalowałem SDLa 1.2. Krzyknęło jeszcze o openAL co też doinstalowałem tą samą drogą. Mieli się. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Edit:
Zrobiło mi plik o nazwie avp. Ale nie wiem jak to uruchomić. Zgodnie z instrukcją:

"Part 4: Installation
--------------------

All of the AvP game data, files and directories, need to be lowercase.
Either copy the avp executable to the game data directory or set the
AVP_DATA environment variable to the game data directory."

To znaczy co? Muszę pozmieniać nazwy w katalogu "build" ?
Bo nie wiem jak to uruchomić.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2017, 19:16:10 pm wysłana przez elektryfikacja_1 »
LM17

Offline jury

  • Dorodna miętowa sadzonka
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Punkty: 1
  • Środowisko graficzne: Xfce
  • Wersja systemu: Linux Mint 17.3
Odp: AvP i problem z SDL
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 01, 2017, 19:35:15 pm »
Edit:
Zrobiło mi plik o nazwie avp. Ale nie wiem jak to uruchomić. Zgodnie z instrukcją:

"Part 4: Installation
--------------------

All of the AvP game data, files and directories, need to be lowercase.
Either copy the avp executable to the game data directory or set the
AVP_DATA environment variable to the game data directory."

To znaczy co? Muszę pozmieniać nazwy w katalogu "build" ?
Bo nie wiem jak to uruchomić.

Z tego co powyżej napisane, to rozumuję:
- albo ten kompilat AvP ( czyli plik avp który zrobiło ) wrzucasz do katalogu z "game data". Czyli ja bym to rozumiał, że raczej musisz mieć zainstalowaną wersję Windowsową ( bo innej dla tej gry nie było, może być ewentualnie instalacja przez Wine ) i przekopiowujesz cały taki katalog gdzieś na Minta. Potem do tego katalogu który nazwali "game data", musisz wrzucić właśnie świeżo skompilowany plik o nazwie avp. Tylko musisz rozgryźć co to za katalog "game data", najpewniej jest to główny katalog instalacji AvP, lub w tym głównym katalogu, katalog o nazwie właśnie "game data", lub "data" lub jakoś mocno podobnie.
- druga opcja to: tak samo gdzieś na Minta wrzucasz zainstalowaną wersję Windowsową. Zostawiasz nowo skompilowany plik avp gdzie sobie właśnie leży i ustawiasz mu:
export AVP_DATA=tutaj podajesz pełną ścieżkę do tego miejsca z zainstalowanym Windowsowym AvP, czyli np wrzucając go do katalogu /home/elektryfikacja/avp/ musiałbyś wpisać w konsoli:
export AVP_DATA=/home/elektryfikacja/avp/

i przy którejkoliwek opcji, ostatnim krokiem jest uruchomienie tego skompilowanego pliku avp

Offline elektryfikacja_1

  • Miętowe nasionko
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Punkty: 5
  • Wersja systemu: Linux Mint 13
Odp: AvP i problem z SDL
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2017, 10:47:57 am »
Po wczorajszych próbach coś musiałem naknocić w komputerze ponieważ dziś przy uruchamianiu komputera nie chciał mi się uruchomić interfejs graficzny. Nie wykrywał xservera. Jak mi się udało to zainstalować (xservera wybrałem na czuja, z podpowiedzi których udzielił terminal) to byłem ucieszony, że nie muszę przeinstalowywać systemu. Ale okazało się, że nie mogę uruchomić takich programów jak blender lub stellarium. Przy uruchamianiu stellarium dostaję informację że system doesnt support OpenGL.

Czy to możliwe, że zaistalowane biblioteki mogą się wzajemnie wykluczać?

Dodam, że jak wpisałem komendę instalacji xservera to najpierw usunęło mi 115 MB plików.
LM17

Offline jury

  • Dorodna miętowa sadzonka
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Punkty: 1
  • Środowisko graficzne: Xfce
  • Wersja systemu: Linux Mint 17.3
Odp: AvP i problem z SDL
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 06, 2017, 08:32:38 am »
I co, udało się odratować OpenGL'a? Bo mi to trochę śmierdzi reinstalką systemu. A przynajmniej ja kiedyś jak miałem problem że mi wyleciał OpenGL, to wielu próbach odzyskania systemu, poległem i przeinstalowałem Minta.

A co do AvP to jakieś dalsze sukcesy w uruchamianiu tego? Pytam, bo przyznam, że kiedyś bardzo lubiłem AvP, więc jak będę miał chwilę, to chyba też przysiądę do uruchomienia jego u siebie.