Forum Linux Mint Polska

Autor Wątek: Problem z NVIDIA GeForce 8200 na full HD  (Przeczytany 291 razy)

Offline 3bit

• Miętowe nasionko
  • *
  • Punkty: 0
  • Środowisko graficzne: Cinnamon
  • Wersja systemu: 18
Problem z NVIDIA GeForce 8200 na full HD
« dnia: Marzec 04, 2017, 14:20:31 pm »
Witam,
właśnie zainstalowałem świeży system Linux Mint 18.1 x64 Cinnamon. Kompletnie nie znam się na Linux-ach, dlatego proszę o pomoc w prostych słowach i krokach.
Zaraz po instalacji jest problem z sterownikami do zintegrowanej grafiki NVIDIA GeForce 8200 - złącze VGA do monitora FullHD, brak do wyboru tej rozdzielczości, podczas ładowania systemu ta rozdzielczość jest ustawiona a potem się zmienia na dużo mniejszą i nie ma możliwości (na liście) jej ustawienia.
System jest zaktualizaowany.
W Zarządzaniu sterownikami, mam do wyboru 3 sterowniki:
- Nvidia 340 (zalecany) - 340.101
po jego wgraniu nie da się nic kliknąć, pojawiają się artefakty i masakra ogólna, musiałem stawiać system od nowa!!
- xserwer-xorgy- vide-nauveau (otwartożródłowy) system działa brak możliwości wyboru full HD i efekty jak pisałem nieco wyżej
-Nvidia 304.134-0ubuntu0.16.04.1
brak Full HD jest już jakaś lepsza rozdzielczość do wyboru, nie można kliknąć nic na dolnym pasku nawet menu start

Dodam jedynie że na stronie Nvidi jest nowsza wersja sterownika 340.102 i ściągnąłem ją ale nie umiem jej uruchomić, zainstalować jakby mam złe rozszerzenie? NVIDIA-Linux-x86_64-340.102.run

Offline Dyna

• Miętowa sadzonka
  • **
  • Środowisko graficzne: Mate
Odp: Problem z NVIDIA GeForce 8200 na full HD
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 05, 2017, 19:10:02 pm »
Ogólna instrukcja uruchamiania.
http://tech-online.pl/instalacja-run-ubuntu/
Powodzenia  :)

Offline 3bit

• Miętowe nasionko
  • *
  • Środowisko graficzne: Cinnamon
Odp: Problem z NVIDIA GeForce 8200 na full HD
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2017, 23:10:46 pm »