Python 3.x, Panda3D, itd.

  • 17 replies
  • 5881 views
*

Offline dedito

  • ***
  • 127
  • 60
Odp: Python 3.x, Panda3D, itd.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2014, 22:51:25 pm »
Z drugiej strony to czego się nauczę to moje, a i moja córka mam nadzieję skorzysta, bo uzdolniona matematycznie (mam nadzieje, że i informatycznie). Fajnie byłoby zmienić pracę i zostać Game Designerem. Nie wiem tylko, czy za stary nie jestem, no i angola musiałbym opanować :).
W sumie jak patrzę na siebie to sam się nie zastanawiałem co chcę osiągnąć bo było to coś co mnie zainteresowało w czasach kiedy jeszcze nie pracowałem. Wiązałem z informatyką swoją przyszłość zawodową ale ostatecznie zostałem elektrykiem. Jednak ta wiedza informatyczna nie poszła na marne bo w urządzeniach elektrycznych często stosuje się sterowniki programowalne i tu znajomość składni języka C się przydała. Wniosek w moim przypadku: nie wiesz na co się przyda zdobyta wiedza.

*

Offline Ender

  • **
  • 60
  • 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Python 3.x, Panda3D, itd.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 29, 2014, 21:48:18 pm »
No w końcu ciut luzu w pracy, pora przysiąść fałdów.

*

Daww

Odp: Python 3.x, Panda3D, itd.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2014, 13:51:41 pm »
Do pisania gier w Pythonie jest banalna biblioteka Pygame. Dosłownie 3 linijki i ma się okno gry na ekranie. System eventów też prosty w porównaniu z innymi językami (przednio próbowałem pisać w Java/Swing). Tylko niestety nie wiem jak w linuksie zrobić tak, żeby Pygame chodziło pod Pythonem 3.x. Póki co bawię się Pythonem 2.x i liczę, że niedługo Pygame pojawi się pod Pythona 3.x. Pygame jest może i "prymitywne", ale i tak początkujący nie zrobi nic zaawansowanego graficznie, bo musiałby mieć zespół opłaconych grafików, żeby to zrobić.

3 linijki
import pygame
pygame.display.set_mode((300,300))
pygame.time.delay(5000)
Pojawi się okno o wymiarach 300x300 i po 5 sekundach program przestanie działać.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 25, 2014, 13:53:36 pm wysłana przez Daww »