Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poszukuje alternatywy dla GTK
#1
0
Mam mały dylemat jeżeli chodzi o wybór biblioteki do tworzenia interfejsu graficznego, chciałbym stworzyć własne lekkie środowisko graficzne, ale GTK nie spełnia moich oczekiwań, jeżeli chodzi o wygląd (Chciałbym, aby GUI nawiązywało do wyglądu Windowsa 95), także wydaje mi się, że GTK ma problemy z wydajnością co mocno widać w środowisku GNOME, gdzie tych widżetów jest masa, QT odpada bo jest płatny, WxWidgets nie wiem czy bazuje na GTK, ale jest bardzo podobny wizualnie, więc też odpada.


Czy lepiej odwoływać się bezpośrednio do X.Org, Wayland'a, czy tam OpenGL do rysowania okien?

Niestety mało wiem na ten temat, jak działa to "rysowanie okien" i komponowanie środowiska graficznego, jakby ktoś stworzył na tym forum instruktaż poświęcony takiemu tematowi, byłbym bardzo wdzięczny.
Odpowiedz
#2
0
Nie obraź się, ale pomiędzy wyrażeniami
Cytat:chciałbym stworzyć własne lekkie środowisko graficzne
oraz


Cytat:Niestety mało wiem na ten temat,
 widzę sprzeczność. Sam przyznasz że to oksymoron.


Czy w tej sytuacji nie lepiej byłoby wykorzystać jakieś gotowe środowisko graficzne np Trinity, LXQT, E17 lub inne (naprawdę jest w czym wybierać) i dostosować jego wygląd? Jeśli dobrze poszperać, można znaleźć gotowe rozwiązania pozwalające upodobnić wizualnie swój system do Windowsa.
Ziewanie, to cichy krzyk o kawę.
Odpowiedz
#3
0
Dzięki, znalazłem kilka ciekawych rozwiązań, jednym z nich jest nakładka Chicago95.

A co do tego oksymoronu to teraz nie trzeba znać niskopoziomowych funkcji GPU do rysowania, czy funkcji OpenGL, Wayland, X.Org, żeby stworzyć swoje środowisko graficzne, większość środowisk bazuje na GTK i QT, po to są różne biblioteki graficzne, żeby uniknąć tego procesu "wymyślania koła na nowo" i żeby ułatwić programistom pracę. 

A API do hardware Nvidii czy AMD niestety nie znam.
Odpowiedz


Skocz do:




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości