Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane Problem z instalacją HP Color LaserJet Pro MFP M176n
#1
0
Witam wszystkich bardzo serdecznie  Smile  jeśli chodzi o Linuxa to jestem początkujący ale nie boję się wyzwań Smile zainstalowałem Minta 19.1 i mam problem z instalacją kombo drukarki i skanera HP Color LaserJet Pro MFP M176n
Drukarka jest połączona przez sieć i ma iP: 192.168.1.103
Drukarka jest wyszukiwana w programie Drukarki, instaluje się przez hplib(domyślnie zaznaczone jako jedno z 3 możliwych) ale nie drukuje, usunąłem drukarkę i ponownie spróbowałem ją zainstalować ale tym razem zmieniłem na IPP i tutaj zaczęło działać, a nawet pokazuje poziom poszczególnych tonerów.
Przystąpiłem więc do uruchomienia programu: Proste skanowanie i tu niestety jest klapa, program nie widzi skanera, szukałem na internecie ale nic użytecznego dla mnie poza informacją(bardziej sugestią) że trzeba dopisać ręcznie ip do jakiegoś pliku(nie opisano jakiego!) w /etc/sane.d/ powinno rozwiązać problem, przeglądałem wszystkie pliku powiązane z hp ale nie znalazłem tam żadnego miejsca gdzie mógłbym coś wpisać żeby to miało ręce i nogi Sad
Na dodatek teraz przestał też działać program Drukarki:

[Obrazek: 41HDTMIl.png]

jak wciskam połącz, dostaję:

[Obrazek: u6tzJvyl.png]

a następnie połącz, to dostaję błąd:

[Obrazek: 24zBNNGl.png]

googlowanie dało mi niby rozwiązanie problemu przez terminal ale nie działa ono i dostaję komunikat:

[Obrazek: C5ixN3wl.png]

Proszę o jakąś pomoc jak to ogarnąć, od razu zaznaczam że podłączenie przez USB odpada, ze względu na inne komputery(wszystkie Windowsy) w domu, które też korzystają z tej drukarki przez sieć, a do tego drukarka stoi w innym pokoju niż PC
#2
1
Better response on post RE: Problem z instalacją HP Color LaserJet Pro MFP M176nSprawdź, czy ten wątek pomoże: https://linuxforums.org.uk/index.php?topic=13212.0

Zacznij od poleceń w drugim poście, po słowach: "If that still doesn't work, try"