Cześć! Wróciliśmy po ataku ransomware na serwer hostingowy, na którym postawione było nasze Forum. Niestety dane po 10 października 2020 r. uległy zniszczeniu.
Dane użytkowników są bezpieczne - nie doszło do ich wycieku. Jeśli w tym okresie zakładałeś konto na Forum, prosimy zrób to jeszcze raz.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane Problem ze startem systemu
#1
0
Cześć.

Na wstępie zaznaczę, że jestem nowym użytkownikiem minta jak i forum, tak więc litości.
Jakiś czas temu zainstalowałem LM obok win10(ten sam dysk twardy jednak wcześniej miałęm już przygotowaną partycję na Linuxa)
i wszystko pięknie działało jednak od kilku dni nie chce mi odpalić system.
Po włączeniu komputera mam wybór systemu więc klikam Mint i wtedy jakby wczytuje, widzę informację Linux Mint i 3 kropeczki,
które migają na zielono.Po czym mam taką informację :

BusyBox v1.27.2 (ubuntu1:1.27.2-2ubuntu3.2)built in shell (ash)Enter"help" for a list of built-in commands.
(initramfs)_

Biegam po googlach szukam i jedyne co znalazłem to po niemiecku, że coś z partycją?
Mógłby mi ktoś pomóc rozwiązać problem? OK można przeinstalować, jakoś przeboleję, ale jeśli problem się powtórzy ?
Lepiej od razu widzieć, co zrobić by uniknąć tego problemu w przyszłości.

Może to banalne, ale moje doświadczenia z Linuxem są takie, że X lat temu używałem Mandrivy głównie do przeglądania internetu.
Ostatnimi czasy wściekłęm się na windowsa i postanowiłem zostawić go tylko do gry, a cała reszta na Linuxie w zasadzie to nauka całej reszty.
Szybciutko Linux odesłał mnie tu do wasSmile

Dzięki za wyrozumiałość i pomoc.
#2
1
Better response on post RE: Problem ze startem systemuTen błąd sugeruje problem z kondycją dysku.
Tu jest podobny problem: https://askubuntu.com/questions/741109/u...every-boot
Rozwiązaniem może być użycie narzędzia fsck.
#3
1
Better response on post RE: Problem ze startem systemuKiedy ponownie pojawi się BusyBox wpisz polecenie exit i naciśnij klawisz Enter. Powinien pojawić się nowy komunikat opisujący problem. Zrób zdjęcie komunikatu i wstaw go tutaj.
#4
Wink 
0
Tak juz troszke szperalem, ale niestety ta metoda nie dziala.
exit...fsck/dev/sda5-y  Dorzucam zdjecia:
[Obrazek: vyNP0S4l.jpg]
[Obrazek: lRhTacKl.jpg]



Moze dodam, ze w komputerze sa 3 dyski 2x 250GB ssd i raz HDD 4TB
WIn 10 i LInux sa na oddzielnych partycjach jednego dysku.
DRugi dysk SSD jest przeznaczony pod WOT i Photoshop , a HDD jest jakos "popsuty" sa dwie partycje, ale jednej tak jakby nie ma,
moze cos poknocilem w LInuxie, ale to teraz nie wazne.
Ogolnie rzecz biorac myslalem czy by LInuxa nie zrobic na drugim ssd, ale nie chce miec win10 i gry czy PS na dysku z windowsem.
By instalowac PS i WOT i odpalac z Linuxa to troche za cienki Bolek jestem , ale kiedys mysle, dam radeSmile

PS
Sorry za brak polskich znakow, ale pisze z live i nie ma tu chyba wyboru j.polskiego.
#5
0
Ok, czyli zrób tak:
- uruchom Minta w trybie Live z pena czy z płyty, otwórz sobie przeglądarkę z tym postem...
- uruchom terminal: Ctrl+Alt+T
wykonaj takie polecenia (kopiuj stąd i wklejaj do terminala - Ctrl+Shift+V):
Kod:
sudo umount /dev/sda5
jeśli nic terminal nie zwróci to ok, jeśli zwróci umount: /dev/sda5: nie zamontowany, to też ok.
Teraz wykonaj dopiero:
Kod:
sudo fsck -y /dev/sda5
i pokaż co zwróci terminal, oczywiście zrestartuj komputer.
#6
0
(09-03-2020, 17:29)WolfShadow napisał(a): Tak juz troszke szperalem, ale niestety ta metoda nie dziala.
exit...fsck/dev/sda5-y

Metoda nie zadziałała bo polecenie było nieprawidłowe. Powinno być:
fsck -y /dev/sda5
#7
0
(09-03-2020, 18:59)magnus napisał(a):
(09-03-2020, 17:29)WolfShadow napisał(a): Tak juz troszke szperalem, ale niestety ta metoda nie dziala.
exit...fsck/dev/sda5-y

Metoda nie zadziałała bo polecenie było nieprawidłowe. Powinno być:
fsck -y /dev/sda5
Tez not found.

Nowe foty :
[Obrazek: GTpKCVQl.jpg]
[Obrazek: 042c3j4l.jpg]
[Obrazek: hjWMylzl.jpg]
#8
0
Kopiuj stąd i wklejaj do terminala komendy - robisz w nich błędy, dlatego "nie działają".
#9
0
(09-03-2020, 19:29)yahoob3 napisał(a): Kopiuj stąd i wklejaj do terminala komendy - robisz w nich błędy, dlatego "nie działają".


Kod:
To run a command as administrator (user "root"), use "sudo <command>".
See "man sudo_root" for details.

[email protected]:~$ sudo umount /dev/sda5
umount: /dev/sda5: not mounted.
[email protected]:~$ sudo fsck -y /dev/sda5
fsck from util-linux 2.31.1
e2fsck 1.44.1 (24-Mar-2018)
/dev/sda5 contains a file system with errors, check forced.
Pass 1: Checking inodes, blocks, and sizes
Pass 2: Checking directory structure
Pass 3: Checking directory connectivity
Pass 4: Checking reference counts
Unattached inode 2129941
Connect to /lost+found? yes

Inode 2129941 ref count is 2, should be 1.  Fix? yes

Pass 5: Checking group summary information
Block bitmap differences:  -592448 -(8597125--8597133) -(14223120--14223137) -(14223174--14223182) -(14223185--14223186) +14305958 -14527692 -(14528594--14528601)
Fix? yes

Free blocks count wrong for group #18 (11197, counted=11198).
Fix? yes

Free blocks count wrong for group #262 (17275, counted=17284).
Fix? yes

Free blocks count wrong for group #434 (11138, counted=11167).
Fix? yes

Free blocks count wrong for group #436 (13806, counted=13805).
Fix? yes

Free blocks count wrong for group #443 (19428, counted=19437).
Fix? yes

Free blocks count wrong (24421382, counted=24421429).
Fix? yes

Inode bitmap differences:  -2129975 -2129978 -2129996 -2130013 +2130024 -2130066 -2130072 -2130187 -4423688
Fix? yes

Free inodes count wrong for group #260 (7670, counted=7676).
Fix? yes

Free inodes count wrong for group #540 (8176, counted=8177).
Fix? yes

Free inodes count wrong (7209054, counted=7209061).
Fix? yes


/dev/sda5: ***** FILE SYSTEM WAS MODIFIED *****
/dev/sda5: 663451/7872512 files (5.3% non-contiguous), 7066571/31488000 blocks

Teraz zrobilem raz jeszcze i :

Kod:
[email protected]:~$ sudo fsck -y /dev/sda5
fsck from util-linux 2.31.1
e2fsck 1.44.1 (24-Mar-2018)
/dev/sda5: clean, 663451/7872512 files, 7066571/31488000 blocks

Restart robie.

OK Wszystko wróciło do normySmile Dziękuję bardzo za pomoc .
PS
Gdyby problem się powtórzył mniemam robię to samo.
Czy to jak wygląda mój system jest ok, czy polecacie jednak win na osobnym, LInux na osobnym dysku?
#10
0
Cytat:czy polecacie jednak win na osobnym, LInux na osobnym dysku?
Zasadniczo nie ma różnicy, ale... dla mniej doświadczonej osoby lepszym (bezpieczniejszym) rozwiązaniem jest każdy system na osobnym dysku (to moje zdanie Smile)


System jest OK, to dysk fizycznie może już nie dawać rady.
Oznaczam wątek jako rozwiązany i zamykam.


Skocz do:




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości