Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Którą wersje Minta wybrać: cinnamon, mate czy xfce
#11
0
(14-06-2020, 19:01)Xarov napisał(a): @ Yahoob3
Mam zbyt mało czasu w życiu prywatnym i zbyt mało wiedzy na temat komputerów aby testowac kazda wersje, dlatego wole zapytać ludzi którzy się znają i doradza mi co i jak zrobić aby bezpiecznie korzystać z komputera w podstawowych czynnościach Smile

@Omkar  
Dlaczego cinnamona tak stanowczo odradzasz? Opisz mi trochę bardziej różnicę, jestem kompletnie zielony w temacie. Zdecydowałem się na linuxa ponieważ drażni mnie śledzenie użytkownika wbudowane w windowsie. Z tego co już się dowiedziałem najbardziej odpowiadał mi by linux tails ale to znów system na pendrive, nie ma sensu go instalować jako stabilny i główny system na kompie. Zdecydowałem się na linuxa mint bo jest podobno dosyć łatwy w obsłudze, tails będę miał jako dodatkowy dla własnych potrzeb.

Kolego. Kolega Omkar wyjaśnił ci w czym polega problem, ale widzę nie rozumiesz. Otóż on ma laptop podobny wydajnością do twojego. Rozumiesz to? Cinnamon to jest jak potwór. Zużywa kilka razy więcej pamięci RAM. Xfce używa na sam system 300 MB, a Cinnamon aż 1GB. Najlepszym wyborem dla ciebie będzie Xfce, bo masz złoma. Rozumiesz? Bardziej łopatologicznie nie da się tego wyjaśnić. Cinnamon w dodatku ma wiele efektów wizualnych, które tylko powodują wrażenie zamulonego, jeśli masz ZŁOMA.
Odpowiedz
#12
0
Tego się obawiałem.
Kolega Xarov zadał pytanie w stylu, co lepsze: pierogi z mięsem, serem czy może jednak flaki.
Każde środowisko graficzne ma swoje wady i zalety, sprzęt o którym pisze z powodzeniem obsłuży każde z nich.
"Niestety" tak to jest w środowisku Linuksa - masz wybór. Każdy zapytany będzie zachwalał, to czego sam używa, co niekoniecznie może pasować pytającemu. Dlatego żeby dobrać "ubranie" nie prosimy kogoś, żeby nam doradził rozmiar, tylko przymierzamy i kupujemy to, co nam pasuje/dobrze się w tym czujemy.

EDIT: