Forum Linux Mint Polska

Autor Wątek: Jak przywrócić poprzednią wersję fstab po zmianach  (Przeczytany 458 razy)

Offline dexter

• Miętowy liść
  • *
  • Punkty: 0
  • Środowisko graficzne: Cinnamon
  • Wersja systemu: Linux Mint 17.3
Jak przywrócić poprzednią wersję fstab po zmianach
« dnia: Wrzesień 06, 2017, 07:40:41 am »
Witam
Na wstępie przepraszam za mój prosty opis tego co robiłem, jestem przedszkolakiem linuksowym, nie znam się na wielu rzeczach

Na nowym dysku ssd zainstalowałem minta 18.2. Następnie idąc zgodnie ze wskazówkami https://404.g-net.pl/2012/09/ssd/  zmodyfikowałem plik fstab
To jak wygląda plik fstab widać tutaj https://www.dropbox.com/s/aoxk6xprks58gdd/P1180832.JPG?dl=0

Miałem następujące komunikaty z terminala:
dexter@dexter-System-Product-Name ~ $ sudo gedit /etc/fstab
(gedit:4418): Gtk-WARNING **: Calling Inhibit failed: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files
** (gedit:4418): WARNING **: Set document metadata failed: Setting attribute metadata::gedit-spell-enabled not supported
** (gedit:4418): WARNING **: Set document metadata failed: Setting attribute metadata::gedit-encoding not supported
** (gedit:4418): WARNING **: Set document metadata failed: Setting attribute metadata::gedit-position not supported
dexter@dexter-System-Product-Name ~ $ sudo cat /sys/block/sda/queue/scheduler
dexter@dexter-System-Product-Name ~ $ echo deadline > /sys/block/sda/queue/scheduler
bash: /sys/block/sda/queue/scheduler: Permission denied
dexter@dexter-System-Product-Name ~ $ sudo echo deadline > /sys/block/sda/queue/scheduler
bash:
/sys/block/sda/queue/scheduler: Permission denied
dexter@dexter-System-Product-Name ~ $ sudo gedit /etc/fstab
(gedit:4862): Gtk-WARNING **: Calling Inhibit failed: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files