Gra była kiedyś na gog'u ale nie wiem czemu już jej nie ma. Generalnie dam ci link do wersji gog ale mialem też wersję oryginalna v1. 01 i gra też przyspieszała
https://archive.org/details/severance-bl....1.0.8-gog
Gdzieś czytalem że jest to porzucona gra bo znalazłem wersję 1.01 na jakiejś stronie typu archiwum gier. Wersja gog powinna dzialac poprawnie ale też nie. Play on linux dodaje biblioteki do wine natywne ale to też nie pomaga. Grę odpalałem pod dx pod opengl pod 3dfx i zawsze taki sam problem. Skoki fps między 400 a 150 a nawet więcej i przez to gra przyspiesza i zrywa ruchy animacji. W wersji gog jest też launcher który posiada opcje synchronizacji pionowej itd ale tez nic nie daje.
Dodano po pewnym czasie:
Udało mi się
napisze jak to zrobiłem.
1. pobrałem grę w wersji 1.00 plik ISO z
https://www.myabandonware.com/game/blade...5#download
2. na tej samej stronie trochę niżej jest też patch 1.01 w wersji english (drugi odnośnik z patchem)
3. Przez play on linux zainstalowałem grę ale podczas instalacji zaznaczyłem że ma nie instalować plików direct, play on linux sam wybrał mi odpowiednią wersję wine czyli 2.22 (najnowsza nie trybi tej gry).
4. po instalacji musimy znaleźć gdzie sie to zainstalowało u mnie jest to "/home/bobek/.PlayOnLinux/wineprefix/bod/drive_c/Codemasters/Blade of Darkness" a z pobranego archiwum z patchem wkleić pliki z patcha (patch to gołe pliki bez instalacji) a potem wypakować z archiwum plik "rOpenGL.dll" do katalogu Blade of Darkness\Bin\Raster. Następnie przechodzimy do katalogu "Data\video\EnglishUS w tym katalogu jest intro z gry w formacje .mpg możemy je obejrzeć w systemie ale musimy je usunąć z katalogu bo powoduje wysypywanie się gry już na starcie.
5. w konfiguracji wine ma być wybrane Windows 7 i nie ma być w drugiej zakładce żadnej biblioteki wybranej.
6. natomiast w konfiguracji gry w Lutris'ie musimy dodać grę doi biblioteki gier. A więc dodać ścieżki do plików gry i do pliku uruchamiającego czyli ""blade of darkness\bin\blade.exe
7. W załącznikach podsyłam konfigurację Lutris'a pod tą aplikacje nie będę tutaj rozpisywał za dużo bo widać to na zdjęciach. Generalnie chodzi o to żeby włączyć opcje zaawansowane w konfiguracji i wybrać w jednej z zakładek opcję "restrict to single core".
8. jak już się to wszystko ustawi to uruchamiamy launcher gry i w setup wybieramy:
Video: rOpenGL
Audio: miles fast 2d positional audio albo na DirectSound3D software emulation
potem klikamy na config i wybieramy rozdzielczość. i gramy.
Teraz tak głównie opcja "restrict to single core" pomogła ale gdy odpaliłem z opcją Video: d3d a nie rOpenGL to gra miała drastyczny spadek fps podczas wyświetlania świateł np z pochodni. Dopiero na rOpenGL jest jednakowo cały czas.
Co ciekawe mam nadal między 120 a 350 fps ale nawet gdy są duże skoki fps to gra działa płynnie. Podejrzewam że wersja BOD gog też by działała ale z opcją rOpenGL i restrict single core.
Dziękuję za chęci pomocy pozdrawiam, idę kroić ręce w BOD
Dodano po pewnym czasie:
(04-09-2021, 12:12)gerwazy87 napisał(a): Gra była kiedyś na gog'u ale nie wiem czemu już jej nie ma. Generalnie dam ci link do wersji gog ale mialem też wersję oryginalna v1. 01 i gra też przyspieszała https://archive.org/details/severance-bl....1.0.8-gog
Gdzieś czytalem że jest to porzucona gra bo znalazłem wersję 1.01 na jakiejś stronie typu archiwum gier. Wersja gog powinna dzialac poprawnie ale też nie. Play on linux dodaje biblioteki do wine natywne ale to też nie pomaga. Grę odpalałem pod dx pod opengl pod 3dfx i zawsze taki sam problem. Skoki fps między 400 a 150 a nawet więcej i przez to gra przyspiesza i zrywa ruchy animacji. W wersji gog jest też launcher który posiada opcje synchronizacji pionowej itd ale tez nic nie daje.
Dodano po pewnym czasie:
Udało mi się
napisze jak to zrobiłem.
1. pobrałem grę w wersji 1.00 plik ISO z https://www.myabandonware.com/game/blade...5#download
2. na tej samej stronie trochę niżej jest też patch 1.01 w wersji english (drugi odnośnik z patchem)
3. Przez play on linux zainstalowałem grę ale podczas instalacji zaznaczyłem że ma nie instalować plików direct, play on linux sam wybrał mi odpowiednią wersję wine czyli 2.22 (najnowsza nie trybi tej gry).
4. po instalacji musimy znaleźć gdzie sie to zainstalowało u mnie jest to "/home/bobek/.PlayOnLinux/wineprefix/bod/drive_c/Codemasters/Blade of Darkness" a z pobranego archiwum z patchem wkleić pliki z patcha (patch to gołe pliki bez instalacji) a potem wypakować z archiwum plik "rOpenGL.dll" do katalogu Blade of Darkness\Bin\Raster. Następnie przechodzimy do katalogu "Data\video\EnglishUS w tym katalogu jest intro z gry w formacje .mpg możemy je obejrzeć w systemie ale musimy je usunąć z katalogu bo powoduje wysypywanie się gry już na starcie.
5. w konfiguracji wine ma być wybrane Windows 7 i nie ma być w drugiej zakładce żadnej biblioteki wybranej.
6. natomiast w konfiguracji gry w Lutris'ie musimy dodać grę doi biblioteki gier. A więc dodać ścieżki do plików gry i do pliku uruchamiającego czyli ""blade of darkness\bin\blade.exe
7. W załącznikach podsyłam konfigurację Lutris'a pod tą aplikacje nie będę tutaj rozpisywał za dużo bo widać to na zdjęciach. Generalnie chodzi o to żeby włączyć opcje zaawansowane w konfiguracji i wybrać w jednej z zakładek opcję "restrict to single core".
8. jak już się to wszystko ustawi to uruchamiamy launcher gry i w setup wybieramy:
Video: rOpenGL
Audio: miles fast 2d positional audio albo na DirectSound3D software emulation
potem klikamy na config i wybieramy rozdzielczość. i gramy.
Teraz tak głównie opcja "restrict to single core" pomogła ale gdy odpaliłem z opcją Video: d3d a nie rOpenGL to gra miała drastyczny spadek fps podczas wyświetlania świateł np z pochodni. Dopiero na rOpenGL jest jednakowo cały czas.
Co ciekawe mam nadal między 120 a 350 fps ale nawet gdy są duże skoki fps to gra działa płynnie. Podejrzewam że wersja BOD gog też by działała ale z opcją rOpenGL i restrict single core.
Dziękuję za chęci pomocy pozdrawiam, idę kroić ręce w BOD
Dodano po pewnym czasie:
Teraz jeszcze się bawiłem i gdy dałem audio na DirectSound3D software emulation to nadal były skoki jak przedtem chyba to jest główny powód możliwe że tylko zwykła instalacja gry wystarczy tylko trzeba ten rOpenGL.dll dać i audio na miles fast 2d positional audio