Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wine. Severance blade of darkness - za dużo FPS
#1
0
Witam odpaliłem grę severance blade of darkness przez play on linux gra działa ale mam w niej za dużo fps około 300 przez co gra chodzi za szybko i przez skoki fps nie da się normalnie w nią grać. W grze nie ma opcji ograniczenia fps. Czy da się jakoś tą grę zwolnić do 60fps?
Odpowiedz
#2
0
Proszę podać informacje o konfiguracji sprzętowej/programowej w postaci wyniku polecenia inxi -Fxz (więcej szczegółów uzyskasz klikając w link)

Podając wyniki komend bądź logi proszę używać znaczników - CODE (więcej szczegółów uzyskasz klikając w link)

Więcej zasad, które należy stosować znajdziesz w Zasadach forum

Stosując zasady pomagasz Sobie i Nam bo:
- My nie musimy zajmować się redagowaniem postów, przypominaniem o przestrzeganiu zasad, zbieraniem wystarczającej ilości informacji do udzielenia merytorycznej pomocy.
- Ty masz większe szanse na szybkie otrzymanie merytorycznej odpowiedzi.
Odpowiedz
#3
0
kurde zawsze zapominam

Kod:
System:
  Kernel: 5.4.0-81-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 9.3.0
  Desktop: Cinnamon 5.0.5 Distro: Linux Mint 20.2 Uma
  base: Ubuntu 20.04 focal
Machine:
  Type: Laptop System: LENOVO product: 20251 v: Lenovo G700 serial: <filter>
  Mobo: LENOVO model: G700 serial: <filter> UEFI: LENOVO v: 7ACN24WW
  date: 06/25/2013
CPU:
  Topology: Quad Core model: Intel Core i7-3612QM bits: 64 type: MT MCP
  arch: Ivy Bridge rev: 9 L2 cache: 6144 KiB
  flags: avx lm nx pae sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx bogomips: 33523
  Speed: 1197 MHz min/max: 1200/3100 MHz Core speeds (MHz): 1: 1197 2: 1197
  3: 1197 4: 1197 5: 1197 6: 1197 7: 1197 8: 1197
Graphics:
  Device-1: Intel 3rd Gen Core processor Graphics vendor: Lenovo
  driver: i915 v: kernel bus ID: 00:02.0
  Display: x11 server: X.Org 1.20.11 driver: modesetting
  unloaded: fbdev,vesa resolution: 1600x900~60Hz
  OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel HD Graphics 4000 (IVB GT2)
  v: 4.2 Mesa 21.0.3 direct render: Yes
Audio:
  Device-1: Intel 7 Series/C216 Family High Definition Audio vendor: Lenovo
  driver: snd_hda_intel v: kernel bus ID: 00:1b.0
  Sound Server: ALSA v: k5.4.0-81-generic
Network:
  Device-1: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter vendor: Lenovo
  driver: ath9k v: kernel port: 3040 bus ID: 02:00.0
  IF: wlp2s0 state: up mac: <filter>
  Device-2: Qualcomm Atheros QCA8172 Fast Ethernet vendor: Lenovo
  driver: alx v: kernel port: 2000 bus ID: 03:00.0
  IF: enp3s0 state: down mac: <filter>
  Device-3: Qualcomm Atheros AR3012 Bluetooth 4.0 type: USB driver: btusb
  bus ID: 1-1.4:6
Drives:
  Local Storage: total: 585.00 GiB used: 21.34 GiB (3.6%)
  ID-1: /dev/sda vendor: A-Data model: SU800 size: 119.24 GiB
  ID-2: /dev/sdb vendor: Crucial model: CT500MX500SSD1 size: 465.76 GiB
Partition:
  ID-1: / size: 114.99 GiB used: 21.34 GiB (18.6%) fs: ext4 dev: /dev/sda2
Sensors:
  System Temperatures: cpu: 38.0 C mobo: 38.0 C
  Fan Speeds (RPM): N/A
Info:
  Processes: 259 Uptime: 1m Memory: 7.66 GiB used: 1.10 GiB (14.3%)
  Init: systemd runlevel: 5 Compilers: gcc: 9.3.0 Shell: bash v: 5.0.17
  inxi: 3.0.38

gra ma wymagania typu pentium 3 450mhz

wine 5.0.3
play on linux 4.3.4

Dodano po pewnym czasie:
Temat można zamknąć próbowałem roznych ustawień i kombinacji i nie ważne jak to ustawie to i tak zawsze gra przyspiesza i ma skoki fps.
Odpowiedz
#4
0
(01-09-2021, 11:49)gerwazy87 napisał(a): kurde zawsze zapominam

Kod:
System:
  Kernel: 5.4.0-81-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 9.3.0
  Desktop: Cinnamon 5.0.5 Distro: Linux Mint 20.2 Uma
  base: Ubuntu 20.04 focal
Machine:
  Type: Laptop System: LENOVO product: 20251 v: Lenovo G700 serial: <filter>
  Mobo: LENOVO model: G700 serial: <filter> UEFI: LENOVO v: 7ACN24WW
  date: 06/25/2013
CPU:
  Topology: Quad Core model: Intel Core i7-3612QM bits: 64 type: MT MCP
  arch: Ivy Bridge rev: 9 L2 cache: 6144 KiB
  flags: avx lm nx pae sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx bogomips: 33523
  Speed: 1197 MHz min/max: 1200/3100 MHz Core speeds (MHz): 1: 1197 2: 1197
  3: 1197 4: 1197 5: 1197 6: 1197 7: 1197 8: 1197
Graphics:
  Device-1: Intel 3rd Gen Core processor Graphics vendor: Lenovo
  driver: i915 v: kernel bus ID: 00:02.0
  Display: x11 server: X.Org 1.20.11 driver: modesetting
  unloaded: fbdev,vesa resolution: 1600x900~60Hz
  OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel HD Graphics 4000 (IVB GT2)
  v: 4.2 Mesa 21.0.3 direct render: Yes
Audio:
  Device-1: Intel 7 Series/C216 Family High Definition Audio vendor: Lenovo
  driver: snd_hda_intel v: kernel bus ID: 00:1b.0
  Sound Server: ALSA v: k5.4.0-81-generic
Network:
  Device-1: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter vendor: Lenovo
  driver: ath9k v: kernel port: 3040 bus ID: 02:00.0
  IF: wlp2s0 state: up mac: <filter>
  Device-2: Qualcomm Atheros QCA8172 Fast Ethernet vendor: Lenovo
  driver: alx v: kernel port: 2000 bus ID: 03:00.0
  IF: enp3s0 state: down mac: <filter>
  Device-3: Qualcomm Atheros AR3012 Bluetooth 4.0 type: USB driver: btusb
  bus ID: 1-1.4:6
Drives:
  Local Storage: total: 585.00 GiB used: 21.34 GiB (3.6%)
  ID-1: /dev/sda vendor: A-Data model: SU800 size: 119.24 GiB
  ID-2: /dev/sdb vendor: Crucial model: CT500MX500SSD1 size: 465.76 GiB
Partition:
  ID-1: / size: 114.99 GiB used: 21.34 GiB (18.6%) fs: ext4 dev: /dev/sda2
Sensors:
  System Temperatures: cpu: 38.0 C mobo: 38.0 C
  Fan Speeds (RPM): N/A
Info:
  Processes: 259 Uptime: 1m Memory: 7.66 GiB used: 1.10 GiB (14.3%)
  Init: systemd runlevel: 5 Compilers: gcc: 9.3.0 Shell: bash v: 5.0.17
  inxi: 3.0.38

gra ma wymagania typu pentium 3 450mhz

wine 5.0.3
play on linux 4.3.4

Dodano po pewnym czasie:
Temat można zamknąć próbowałem roznych ustawień i kombinacji i nie ważne jak to ustawie to i tak zawsze gra przyspiesza i ma skoki fps.

Spróbuj jeszcze tego konkretnie do gier(wine to różnie szczególnie jak biblioteki nie skopiujesz z Windowsa)
https://www.cedega.com/
Odpowiedz
#5
0
w linku który podałeś nie ma nigdzie do pobrania. Gdzie to pobrać?
Odpowiedz
#6
0
Ta gra wg https://www.game-debate.com/games/index....20Darkness bazuje na directx 9 przez co można spróbować skorzystać z tego https://github.com/ThirteenAG/d3d9-wrapper

Kopiujesz https://github.com/ThirteenAG/d3d9-wrapp...4/d3d9.zip i postępujesz zgodnie z instrukcją (zaczerpnięta z https://www.reddit.com/r/wine_gaming/com...with_wine/.)
1. Wrzucasz d3d9.dll, d3d9.ini do katalogu z grą
2. Ustawiasz bibliotekę d3d9.dll jako natywną z użyciem winecfg
3. Ustawiasz zmienną FPS_LIMIT w d3d9.ini wg własnych potrzeb..
Odpowiedz
#7
0
(03-09-2021, 22:16)gerwazy87 napisał(a): w linku który podałeś nie ma nigdzie do pobrania. Gdzie to pobrać?
Tylko na Warezach.Za dobrze to działało,gdybym miał stary dysk który używałem kiedyś(niestety to był talerzowy Segate,i wiadomo) zapodałbym na chmure swoją google i ci zapodał link.Niestety na szybko tylko ten niżej mogę zaoferować (musisz sobie konto tam założyć,żeby pobrać),albo szukaj na własną ręke ewentualnie na torrentach

Dedito: Link usunąłem. Nie popieramy piractwa, poza tym regulamin tego zabrania.
Cytat:3.1: Zakazuje się umieszczania treści sprzecznych z polskim prawem, które naruszają dobro innych osób, firm i instytucji


To miało jeszcze graficzną nakładke w gtk2 zwało się "Point2Play"odzielny pakiet lub kompilacja ze żródła(jak będziesz szukać w google to pisz tak jak ja ci podałem nazwe szybciej znajdziesz),ale najważniejsze żeby Cedege zainstalować(nakładka to tylko kosmetyka)

Albo tak jak wyżej kolega zapodał,Cedega właśnie DX8-9 już obsługuje w sobie,a to masz tylko jeden pakiet,bez kombinowania(później w konsoli tylko dajesz "man cedega" i ci składnia i opcje parametry dodatkowe wyskakują)

Dodano po pewnym czasie:
(03-09-2021, 22:45)dedito napisał(a): Ta gra wg https://www.game-debate.com/games/index....20Darkness bazuje na directx 9 przez co można spróbować skorzystać z tego https://github.com/ThirteenAG/d3d9-wrapper

Kopiujesz https://github.com/ThirteenAG/d3d9-wrapp...4/d3d9.zip i postępujesz zgodnie z instrukcją (zaczerpnięta z https://www.reddit.com/r/wine_gaming/com...with_wine/.)
1. Wrzucasz d3d9.dll, d3d9.ini do katalogu z grą
2. Ustawiasz bibliotekę d3d9.dll jako natywną z użyciem winecfg
3. Ustawiasz zmienną FPS_LIMIT w d3d9.ini wg własnych potrzeb..

A czy ten program obsługuje gry na bazie DX9 jak napisałeś tylko chodzi o gry na więcej niż jednym DVD?
Bo kiedyś sam Wine miał z tym problem,pewno usuneli,albo i nie....(z pewnych powodów promują Steam lub inne takie rozwiązania),daj znać jak się orientujesz(obsługa więcej niż 1 DVD)
W Cedega piszesz tylko w terminalu w czasie instalacji początkowej np: przy grze Doom3 .... " $ cedega -monitor-dvd setup.exe (Enter zaczyna się instalacja nic cię nie interesuje,jak potrzeba 2 dvd poprostu monit,wysówa,przemieniasz Enter i dalej).Z Wine to było problematyczne,trza było w drugim oknie umount i montować punkty z parametrami bo bez się crashowało pamiętam
Odpowiedz
#8
0
Jak będę miał czas to coś się pobawię ale na ten moment chce tylko dodać że 5a gra nie jest na dx9 tylko na 8.1 wiem bo taki się instaluje z grą. A wymagania ma pentium 3 450mhz 128mb na karcie. A nie jakieś procesory po 1.8ghz. Nie wiem z kad te dane mają w tym linku.
Odpowiedz
#9
0
(04-09-2021, 09:57)gerwazy87 napisał(a): ...gra nie jest na dx9 tylko na 8.1 wiem bo taki się instaluje z grą. ...

Na 8.1 też masz https://github.com/ThirteenAG/d3d8-wrapper/releases

Masz jakiś link do tej gry?
Może być demo jeśli to jakaś płatna wersja, żeby nie promować piractwa nawet jeśli jest to jakaś "mega stara gra".

(03-09-2021, 22:48)Xvistak napisał(a): A czy ten program obsługuje gry na bazie DX9 jak napisałeś tylko chodzi o gry na więcej niż jednym DVD?
Bo kiedyś sam Wine miał z tym problem,pewno usuneli,albo i nie....(z pewnych powodów promują Steam lub inne takie rozwiązania),daj znać jak się orientujesz(obsługa więcej niż 1 DVD)

Nie widzę związku tych spraw z tym wrapperem d3d.
Odpowiedz
#10
0
Gra była kiedyś na gog'u ale nie wiem czemu już jej nie ma. Generalnie dam ci link do wersji gog ale mialem też wersję oryginalna v1. 01 i gra też przyspieszała https://archive.org/details/severance-bl....1.0.8-gog

Gdzieś czytalem że jest to porzucona gra bo znalazłem wersję 1.01 na jakiejś stronie typu archiwum gier. Wersja gog powinna dzialac poprawnie ale też nie. Play on linux dodaje biblioteki do wine natywne ale to też nie pomaga. Grę odpalałem pod dx pod opengl pod 3dfx i zawsze taki sam problem. Skoki fps między 400 a 150 a nawet więcej i przez to gra przyspiesza i zrywa ruchy animacji. W wersji gog jest też launcher który posiada opcje synchronizacji pionowej itd ale tez nic nie daje.

Dodano po pewnym czasie:
Udało mi się Big Grin

napisze jak to zrobiłem.

1. pobrałem grę w wersji 1.00 plik ISO z https://www.myabandonware.com/game/blade...5#download
2. na tej samej stronie trochę niżej jest też patch 1.01 w wersji english (drugi odnośnik z patchem)
3. Przez play on linux zainstalowałem grę ale podczas instalacji zaznaczyłem że ma nie instalować plików direct, play on linux sam wybrał mi odpowiednią wersję wine czyli 2.22 (najnowsza nie trybi tej gry).

4. po instalacji musimy znaleźć gdzie sie to zainstalowało u mnie jest to "/home/bobek/.PlayOnLinux/wineprefix/bod/drive_c/Codemasters/Blade of Darkness" a z pobranego archiwum z patchem wkleić pliki z patcha (patch to gołe pliki bez instalacji) a potem wypakować z archiwum plik "rOpenGL.dll" do katalogu Blade of Darkness\Bin\Raster. Następnie przechodzimy do katalogu "Data\video\EnglishUS w tym katalogu jest intro z gry w formacje .mpg możemy je obejrzeć w systemie ale musimy je usunąć z katalogu bo powoduje wysypywanie się gry już na starcie.

5. w konfiguracji wine ma być wybrane Windows 7 i nie ma być w drugiej zakładce żadnej biblioteki wybranej.
6. natomiast w konfiguracji gry w Lutris'ie musimy dodać grę doi biblioteki gier. A więc dodać ścieżki do plików gry i do pliku uruchamiającego czyli ""blade of darkness\bin\blade.exe
7. W załącznikach podsyłam konfigurację Lutris'a pod tą aplikacje nie będę tutaj rozpisywał za dużo bo widać to na zdjęciach. Generalnie chodzi o to żeby włączyć opcje zaawansowane w konfiguracji i wybrać w jednej z zakładek opcję "restrict to single core".
8. jak już się to wszystko ustawi to uruchamiamy launcher gry i w setup wybieramy:

Video: rOpenGL
Audio: miles fast 2d positional audio albo na DirectSound3D software emulation

potem klikamy na config i wybieramy rozdzielczość. i gramy.

Teraz tak głównie opcja "restrict to single core" pomogła ale gdy odpaliłem z opcją Video: d3d a nie rOpenGL to gra miała drastyczny spadek fps podczas wyświetlania świateł np z pochodni. Dopiero na rOpenGL jest jednakowo cały czas.

Co ciekawe mam nadal między 120 a 350 fps ale nawet gdy są duże skoki fps to gra działa płynnie. Podejrzewam że wersja BOD gog też by działała ale z opcją rOpenGL i restrict single core.

Dziękuję za chęci pomocy pozdrawiam, idę kroić ręce w BOD Big Grin

Dodano po pewnym czasie:
(04-09-2021, 12:12)gerwazy87 napisał(a): Gra była kiedyś na gog'u ale nie wiem czemu już jej nie ma. Generalnie dam ci link do wersji gog ale mialem też wersję oryginalna v1. 01 i gra też przyspieszała https://archive.org/details/severance-bl....1.0.8-gog

Gdzieś czytalem że jest to porzucona gra bo znalazłem wersję 1.01 na jakiejś stronie typu archiwum gier. Wersja gog powinna dzialac poprawnie ale też nie. Play on linux dodaje biblioteki do wine natywne ale to też nie pomaga. Grę odpalałem pod dx pod opengl pod 3dfx i zawsze taki sam problem. Skoki fps między 400 a 150 a nawet więcej i przez to gra przyspiesza i zrywa ruchy animacji. W wersji gog jest też launcher który posiada opcje synchronizacji pionowej itd ale tez nic nie daje.

Dodano po pewnym czasie:
Udało mi się Big Grin

napisze jak to zrobiłem.

1. pobrałem grę w wersji 1.00 plik ISO z https://www.myabandonware.com/game/blade...5#download
2. na tej samej stronie trochę niżej jest też patch 1.01 w wersji english (drugi odnośnik z patchem)
3. Przez play on linux zainstalowałem grę ale podczas instalacji zaznaczyłem że ma nie instalować plików direct, play on linux sam wybrał mi odpowiednią wersję wine czyli 2.22 (najnowsza nie trybi tej gry).

4. po instalacji musimy znaleźć gdzie sie to zainstalowało u mnie jest to "/home/bobek/.PlayOnLinux/wineprefix/bod/drive_c/Codemasters/Blade of Darkness" a z pobranego archiwum z patchem wkleić pliki z patcha (patch to gołe pliki bez instalacji) a potem wypakować z archiwum plik "rOpenGL.dll" do katalogu Blade of Darkness\Bin\Raster. Następnie przechodzimy do katalogu "Data\video\EnglishUS w tym katalogu jest intro z gry w formacje .mpg możemy je obejrzeć w systemie ale musimy je usunąć z katalogu bo powoduje wysypywanie się gry już na starcie.

5. w konfiguracji wine ma być wybrane Windows 7 i nie ma być w drugiej zakładce żadnej biblioteki wybranej.
6. natomiast w konfiguracji gry w Lutris'ie musimy dodać grę doi biblioteki gier. A więc dodać ścieżki do plików gry i do pliku uruchamiającego czyli ""blade of darkness\bin\blade.exe
7. W załącznikach podsyłam konfigurację Lutris'a pod tą aplikacje nie będę tutaj rozpisywał za dużo bo widać to na zdjęciach. Generalnie chodzi o to żeby włączyć opcje zaawansowane w konfiguracji i wybrać w jednej z zakładek opcję "restrict to single core".
8. jak już się to wszystko ustawi to uruchamiamy launcher gry i w setup wybieramy:

Video: rOpenGL
Audio: miles fast 2d positional audio albo na DirectSound3D software emulation

potem klikamy na config i wybieramy rozdzielczość. i gramy.

Teraz tak głównie opcja "restrict to single core" pomogła ale gdy odpaliłem z opcją Video: d3d a nie rOpenGL to gra miała drastyczny spadek fps podczas wyświetlania świateł np z pochodni. Dopiero na rOpenGL jest jednakowo cały czas.

Co ciekawe mam nadal między 120 a 350 fps ale nawet gdy są duże skoki fps to gra działa płynnie. Podejrzewam że wersja BOD gog też by działała ale z opcją rOpenGL i restrict single core.

Dziękuję za chęci pomocy pozdrawiam, idę kroić ręce w BOD Big Grin

Dodano po pewnym czasie:
Teraz jeszcze się bawiłem i gdy dałem audio na DirectSound3D software emulation to nadal były skoki jak przedtem chyba to jest główny powód możliwe że tylko zwykła instalacja gry wystarczy tylko trzeba ten rOpenGL.dll dać i audio na miles fast 2d positional audio


Załączone pliki Miniatury
                   
Odpowiedz


Skocz do:




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości