Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane problem z osprzętem (mysz, klawiatura) karta dźwiękowa
0
Witam szanowne grono forumowiczów.
Z góry przepraszam jeśli źle umieściłem nowy wątek, lub zbyt wiele problemów w jednym temacie.
Od kilku dni cieszę się z zainstalowanego Linuxa Mint 20.
Zaczynam dopiero poznawać ten system, nieco już ogarnąłem ale jednak napotkalem problemy z oprogramowaniem do wymienionego w tytule wątku osprzetu.
Na początek wyjaśnię że jestem zielony, jeśli chodzi o Linuxa, raczkuję Wink.
Ogólnie system działa i jak na razie poruszam się w nim dość swobodnie, niemniej jednak napotkalem problemy, z którymi nie mogę sobie poradzić.
1. Mam gryzonia od Logitecha G502 Hero, działa lecz brakuje mi oprogramowania, na W10 jest dedykowany LG HUB, w którym można sobie tą mychę konfigurować.
I tu pytanie, czy na Linuxa wyszła jakaś edycja do tej myszki ?
Jeśli tak, to proszę o pokierowanie do tego oprogramowania.
2. Karta dźwiękowa Asus Essence STX II, tu jest większy problem, dotyczący mikrofonu podłączonego do tej karty, mikrofon jest przy słuchawkach LG PRO Blue Voice.
Dźwię jest słyszalny i bardzo dobrze odwzorowany przy odsłuchiwaniu muzyki, problem jest z mikrofonem używanym w komunikatorze Dicord.
Ledwo go słychać, choć ustawiony jest na maksa, po podłączeniu do karty zintegrowanej, wszystko działa jak powinno, czyli chodzi o sterownik do Essence, którego nie mogę znaleźć, o ile w ogóle istnieje, typowy pod linuxa.
3. Klawiatura Steelseries Apex Gaming, tu sytuacja wygląda podobnie jak z myszką, działa ale brak oprogramowania do konfiguracji klawiszy, używam makr w grach sieciowych, w większości przypadków makra są mi przydatne i dlatego poszukuję rozwiązania tegoż problemu.
Proszę o wyrozumiałość, i jeśli to możliwe, łopatologiczne wytłumaczenie, co i jak mogę zrobić aby usprawnić działanie w/w sprzętu na Linuxie.
Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
0
Witam i no właśnie, jeden problem = jeden wątek.