Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mate, nie mozna zalogowac sie do systemu po czyszczeniu systemu
#1
0
Witam,
Jestem początkującym użytkownikiem mint mate 19, napotkałem na poważny (dla mnie) problem z którym nie umiem sobię poradzić.

Muszę uzyskać dostęp do plików z puplitu mojego oryginalnego konta na mate 19, utrata plików będzie mnie sporo kosztowała (pliki do pracy które odzyskać muszę oraz projekty dotyczące budowanego domu etc.). Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co zrobić po kolei? Mam postawiony świeży system obok, mam też utworzone nowe konto na poprzednim systemie. Jeśli ktoś jest zainteresowany opisem co się stało zanim utraciłem dostęp, zapraszam do lektury poniżej.

Od wczoraj próbuję znaleźć rozwiązanie na forach PL i EN ale kazdy etap kończy się niepowodzeniem lub częściowym powodzeniem, sprawa stała się pilna ponieważ pracuję z domu i muszę mieć dostęp do plików które zostały na koncie do którego nie mam obecnie dostępu.
Sprawa wygląda tak:
system wyświetlił informację i małej ilości miejsca na dysku, pamiętam że kiedyś czyściłem jakieś pliki w folderze /var więc starałem się znaleźć stronę z tą samą poradą.
Znalazłem stronę zatytuowaną " 4 sposoby na zwolnienie miejsca na dysku w systemie Linux" i skorzystałem z rady aby usunąć stare jądra.
Następnie skorzystałem z porady ze strony admininfo, strona zatytuowana jak zwolnić miejsce na dysku linux ubuntu, zastosowane komendy:

UWAGA! Poniższe komendy (druga i trzecia) zawierają BŁĘDY. Druga podaje miejsce zajęte przez katalog root "/", trzecia zaś zawiera "letalny" błąd powodujący skasowanie katalogu /home użytkownika czyli skasowanie wszystkich plików użytkownika oraz katalogu głównego "/" - proszę ich nie stosować!
sudo apt autoremove
du -sh ~ / .caché / thumbnails
rm -rf ~ / .caché / thumbnails / *

sudo apt-get autoclean
sudo apt-get install gtkorphan