Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane Visual Studio Code - problem z zapisywaniem plików .php
#1
0
Witam,
jestem początkującym użytkownikiem Linuxa(do tej pory na Win). Mam problem z zapisywaniem plików z rozszerzeniem .php w IDE virtual studio code. Rozumiem że lokalizacja katalogu (/var/www/html) do którego zapisuje pliki ma ograniczenia i trzeba być jako root. Można jakoś to obejść aby VSC nie krzyczało że nie moge zapisać pliku bo nie jestem root ? Wybaczcie jeśli coś namieszałem. To dopiero mój 4 dzień z Linuxem.

Pozdrawiam
#2
0
Próbowałeś uruchomić VSCode jako administrator poprzez terminal?

Kod:
sudo code --user-data-dir="~/.vscode-root"

Metoda nie polecana ze względu na bezpieczeństwo ale czasami konieczna.
#3
0
(03-07-2021, 17:32)magnus napisał(a): Próbowałeś uruchomić VSCode jako administrator poprzez terminal?

Kod:
sudo code --user-data-dir="~/.vscode-root"

Metoda nie polecana ze względu na bezpieczeństwo ale czasami konieczna.
Dzięki za odp.
ogólnie nie próbowałem, na ten moment go poznaje. Jeśli chodzi o powyższy wpis do terminala to muszę w miejsce dir podać miejsce gdzie jest zainstalowany VSCode ? bo wpisanie polecenia przez Ciebie podanego zwróciło: nie znaleziono polecenia.

A można do apacha2 podać ścieżkę do katalogu na pliki .php w którym nie będzie potrzeba być jako root ?

W obecnym katalogu aby utworzyć pusty dokumenty tekstowy przez klikniecie PM. i tak muszę podawać co chwilę że jestem jako root. Przyznam że trochę to zakręcone z tymi uprawnieniami.
#4
1
Better response on post RE: Visual Studio Code - problem z zapisywaniem plików .phpW poleceniu nie trzeba nic zmieniać.
Polecenie powinno zadziałać jeżeli masz zainstalowany program VSCode.
#5
0
(03-07-2021, 18:03)magnus napisał(a): W poleceniu nie trzeba nic zmieniać.
Polecenie powinno zadziałać jeżeli masz zainstalowany program VSCode.
VSCode mam zainstalowany a terminal zwraca komunikat code: nie znaleziono polecenia