Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
NVIDIA GT 630M "wyparowała" z laptopa.
Mam ponad dziesięcioletniego laptopa "Dell 17r 5720" i dwie karty graficzne, intela oraz "nvidia gt 630m". Opiszę po kolei co się stało. Na laptopie był Windows 8. Trzy lata temu wyrzuciłem go instalując Ubuntu 19.10. Instalacja odbyła się z w trybie "UEFI" oraz włączonym "Secure Boot". Podczas instalacji została zaznaczona opcja instalacji własnościowego oprogramowania. Widziałem, że instalator pobiera i instaluje sterowniki nvidii. Po zakończeniu instalacji Xorg próbował się uruchomić, ale nie mógł informując mnie, że są dwa źródła wyświetlania obrazu (dwie karty grafiki) i nie może przez to się uruchomić. Miałem odinstalować sterowniki nvidii, ale w międzyczasie poczytałem sobie czym jest "Secure Boot" - nie interesowałem się tym, bo na moim głównym PC z Linuksem nie było jeszcze UEFI, tylko zwykły BIOS. Uznałem, że "Secure Boot" może mi przynieść więcej problemów niż korzyści, wyłączyłem go, a następnie zainstalowałem system od nowa oraz odznaczyłem opcję instalacji własnościowego oprogramowania w instalatorze. Pomyślałem, że jak nie zainstaluje sterowników własnościowych nvidii to Xorg wystartuje, a jak uruchomić grafikę hybrydową poczytam później. Tak też się stało z tym, że od tego momentu aż do dziś karta Nvidii znikła, nie jest wykrywana w żaden sposób, po prostu przestała istnieć. Mogę Wam wklejać polecenia "lsusb", "inxi", "lshw" karta po prostu przestała istnieć. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić ? Próbowałem, zmienić tryb rozruchu z UEFI na BIOS_Legacy i zainstalować ponownie system, próbowałem zainstalować sterowniki nvidii mimo tego, że karta jest niewidziana, próbowałem też poszukać czy może w UEFI jest wyłączona, ale nie ma żadnej opcji odnośnie grafiki. Jedyne co mi przychodzi do głowy to żeby włączyć "Secure Boot" tak jak było na początku i spróbować zainstalować system, ale to zrobię dopiero jak będę dysk twardy na SSD wymieniał ponieważ gdy komputer działa w trybie BIOS_Legacy nie mogę dostać się do UEFI. Muszę go rozebrać, odłączyć HDD i wtedy wyświetli się ekran UEFI. Jeżeli komputer działa w trybie UEFI, mogę wejść w ustawienia rozruchu normalnie, klawiszem.
Hej.
Próbowałeś zrobić to manualnie za pomocą Runfile Installers ? Paczki bywają kapryśne.

Poniżej przytaczam ci fragment odnośnie Secure Boot:

Cytat:Some kernels may require that kernel modules be cryptographically signed by a key trusted by the kernel in order to be loaded. In particular, many distributions require modules to be signed when loaded into kernels running on UEFI systems with Secure Boot enabled. nvidia-installer includes support for signing the kernel module before installation, to ensure that it can be loaded on such systems. Note that not all UEFI systems have Secure Boot enabled, and not all kernels running on UEFI Secure Boot systems will require signed kernel modules, so if you are uncertain about whether your system requires signed kernel modules, you may try installing the driver without signing the kernel module, to see if the unsigned kernel module can be loaded.
Cytat:In order to sign the kernel module, you will need a private signing key, and an X.509 certificate for the corresponding public key. The X.509 certificate must be trusted by the kernel before the module can be loaded: we recommend ensuring that the signing key be trusted before beginning the driver installation, so that the newly signed module can be used immediately. If you do not already have a key pair suitable for module signing use, you must generate one. Please consult your distribution's documentation for details on the types of keys suitable for module signing, and how to generate them. nvidia-installer can generate a key pair for you at install time, but it is preferable to have a key pair already generated and trusted by the kernel before installation begins.

Cytat:Once you have a key pair ready, you can use that key pair in nvidia-installer by passing the keys to the installer on the command line with the --module-signing-secret-key and --module-signing-public-key options. As an example, it is possible to install the driver with a signed kernel module in silent mode (i.e., non-interactively) by running:

Kod:
# sh ./NVIDIA-Linux-x86_64-450.80.02.run -s \
--module-signing-secret-key=/path/to/signing.key \
--module-signing-public-key=/path/to/signing.x509

Cytat:In the example above, signing.key and signing.x509 are a private/public key pair, and the public key is already enrolled in one of the kernel's trusted module signing key sources.

Cytat:On UEFI systems with secure boot enabled, nvidia-installer will present a series of interactive prompts to guide users through the module signing process. As an alternative to setting the key paths on the command line, the paths can be provided interactively in response to the prompts. These prompts will also appear when building the NVIDIA kernel module against a kernel which has CONFIG_MODULE_SIG_FORCE enabled in its configuration, or if the installer is run in expert mode.

Pozdrawiam Serdecznie.
Nie próbowałem, ale wątpię by to coś zmieniło. Nawet bez sterowników własnościowych powinna być widziana w wyniku "lspci", a nie jest.

Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości