Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane Tryb wysokiej wydajności w Linux Mint 21.1
#1
0
Dzień dobry. Jestem zielony w linuksie, jedynie z tego co wiem, to zwykłe ubuntu z gnome ma taką opcję w gui. Jak w Linux Mint 21.1 Cinnamon, ustawić tryb wysokiej wydajności na wszystkich rdzeniach procesora i karty graficznej?
#2
1
Poprzez Menedżera oprogramowania można zainstalować program cpupower-gui.
W Mincie governor domyślnie ustawiony jest na powersave czyli na minimalną prędkość procesorów. Można to zmienić na performance czyli maksymalną prędkość procesorów.
#3
0
(22-04-2023, 20:34)magnus napisał(a): Poprzez Menedżera oprogramowania można zainstalować program cpupower-gui.
W Mincie governor domyślnie ustawiony jest na powersave czyli na minimalną prędkość procesorów. Można to zmienić na performance czyli maksymalną prędkość procesorów.
Dzięki, ale jest problem. Daję aby to było na każdym rdzeniu, przycisku apply nie da się nacisnąć bo jest niedostępny. Gaszę program, a to się cofnęło do jednego wątku.
#4
1
U mnie (Linux Mint 21.1 Cinnamon) wszystko działa prawidłowo.
Żeby ustawienie pozostało po restarcie komputera trzeba utworzyć plik z konfiguracją.
#5
0
(22-04-2023, 21:16)magnus napisał(a): U mnie (Linux Mint 21.1 Cinnamon) wszystko działa prawidłowo.
Żeby ustawienie pozostało po restarcie komputera trzeba utworzyć plik z konfiguracją.
A jak to zrobić?
#6
2
Better response on post RE: Tryb wysokiej wydajności w Linux Mint 21.1Okazuje się że nie można polegać na programie cpupower-gui więc go odinstaluj.
Następnie wykonaj to polecenie w terminalu i zrestartuj komputer:

Kod:
printf '%s\n' '@reboot root echo performance | tee /sys/devices/system/cpu/cpu*/cpufreq/scaling_governor' | sudo tee /etc/cron.d/cpu_performance

Tym poleceniem sprawdź czy governor jest ustawiony na performance:

Kod:
cat /sys/devices/system/cpu/cpu*/cpufreq/scaling_governor