Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy to problem ze sterownikami?
#1
0
Dzień dobry, jestem bardzo początkującym, który próbuje sprawdzić, czy w ogóle jest sens się interesować Linuxem. :-)

Próbuję odtworzyć swoje środowisko z Windows i na razie udaje się całkiem spoko.
Ale poległem na próbie zagrania w swoją ulubioną grę. To jedna z gier ze Steam (Inside, która oficjalnie nie jest przeznaczona pod Linuxa - ale na razie zakładam, że coś robię źle z Linuxem, dlatego pytanie kieruję do Was, a do Steam czy producenta gry w drugiej kolejności) i problem jest taki, że gra się włącza, ale muli. Co zrobiłem i co zauważyłem:

W Steam w zakładce Compatibility włączyłem opcje: Enable Steam Play for supported titles oraz Enable Steam Play for all other titles. Wówczas Steam pozwolił na zainstalowanie gry, a razem z nią doinstalował sobie Proton Experimental oraz Steam Linux Runtime Sniper.

Gra odpalona na tym samym komputerze, ale pod Windows, działa ok - i słychać zwiększające obroty wiatraki.
Pod Mint wiatraki nie startują, więc moje laickie skojarzenie jest takie, że Mint nie dogaduje się z kartą graficzną.

Szukając informacji trafiłem na takie polecenie i taki dostałem wynik, może powinienem doinstalować jakieś sterowniki do tej karty graficznej?

Kod:
inxi -G
Graphics:
  Device-1: AMD Picasso/Raven 2 [Radeon Vega Series / Radeon Mobile Series]
    driver: amdgpu v: kernel
  Device-2: Chicony Integrated Camera type: USB driver: uvcvideo
  Display: x11 server: X.Org v: 1.21.1.4 driver: X: loaded: amdgpu,ati
    unloaded: fbdev,modesetting,vesa gpu: amdgpu resolution: 1920x1080~60Hz
  OpenGL: renderer: RAVEN2 (raven2 LLVM 15.0.7 DRM 3.42 5.15.0-78-generic)
    v: 4.6 Mesa 22.2.5-0ubuntu0.1~22.04.3

A może to w ogóle nie ten trop i nie tędy droga?
Odpowiedz
#2
1
Better response on post RE: Czy to problem ze sterownikami?