Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z cinnamon
#1
0
Dzień dobry, jestem bardziej zielona w linuxach niż mint...
I bardzo proszę o pomoc, bo utknęłam. Grzebałam w różnych elementach związnych z bluetooth, bo po ostatnich aktualizachaj przestała mi działać klawiatura. No i z tego grzebania pojawił się błąd: unable to launch "cinnamon-session-cinnamon" X session
Znalzałam informacje jak to naprawić i postęopwałam zgodnie z zaleceniami: https://superuser.com/questions/1588585/...n-cinnamon
Niestety nie mogę zainstalować tego cinnamona. Wywala 4 błedy "nie udało się przetłumaczyć" archive.ubuntu.com, packages.linuxmint.com
Szukałam, próbowałam i nie wiem co dalej. Mint to jedyny system, mam tylko jedną partycję i chciałabym uratować to co mam na dysku.
Jest jakieś rowziązanie inne niż format?
Odpowiedz
#2
0
Ja bym raczej spróbował tego poradnika: https://owlhowto.com/how-to-fix-unable-t...-cinnamon/

Czyli, uruchomienia komputera bez powłoki graficznej z obsługą sieci (opcja dostępna w GRUB), raczej menu z poradnika miał nie będziesz. Zalogowanie się na swojego użytkownika i wykonanie komendy:
Kod:
sudo apt install cinnamon
i później po zakończeniu instalacji komendy:
Kod:
sudo reboot

Zaraz sprawdzę to uruchomienie bez powłoki i jakby coś poprawię posta.
EDIT:
OK, z menu GRUB wybierz opcje zaawansowane, potem Recovery dla najnowszego jądra, po pojawieniu się menu, wybierz obsługę sieci a następnie wiersz poleceń administratora (naciśnij Enter zamiast Ctrl+D). Teraz będziesz mógł zainstalować Cinnamon, przy czym jako, że będziesz jako root wydajesz komendy bez "sudo". Po prostu apt install cinnamon i reboot.
Odpowiedz
#3
0
Tę stronę, którą podesłałeś też znalazłam i przyznam, że nie widzę różnicy w metodzie działania w stosunku do tego, co ja wrzuciłam. W każdym razie efekt jest ten sam, nie instalują się te same elementy cinnamona i wobec tego ciągle mam błąd.