Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozwiązane Wpisywanie wartosci zmiennych do EEPROM za pomoca Bash
#1
0
Witam!

Posiadam komputer z linuxem, w ktorym za pomoca komendy w bash moge np odwrocic ekran na monitorze do gory nogami.
Instrucja wyglada tak:

rt_mailbox eeprom_write video1_rotate 3, gdzie "video1_rotate" to zmienna, a "3" to wartosc zmiennej (ktora ma ta zmienna przyjac).

Jezeli mam 10 zmiennych do zmiany, to 10 razy musze pisac to całe: "rt_mailbox ..... "parametr" "wartosc parametru" i za kazdym razem zatwierdzic escapem, by zmienna została wpisana do pamieci. Jako wynik udanej operacji za kazdym razem pojawia sie na ekranie: "Ok."

Mecze sie nad skryptem w bashu, dzieki ktoremu moglbym uruchomic skrypt i wszystkie parametry zostałyby wpisane za jednym razem.

Pomozcie prosze, bo nie jestem niestety informatykiem, a mecze sie z tym juz 2 dni.


Pozdrawiam i zycze udanego dnia!
#2
0
Proszę pokazać ten skrypt, nieważne w jakim jest stanie.
Proszę też szerzej opisać jaki jest cel obracania tego ekranu.
#3
0
Wiem, ze w linux nie ma komedy "do", ale chciałbym, zeby ten skrypt wykonywał wszystkie te linie sam - bez potrzeby pisania całego wiersza i zatwierdzania "enterem". Chodzi po prostu o przypisanie odpowiednich wartosci do "zmiennych" (ktore maja jednak stala wartosc)
A z tym obracaniem ekranu, to był tylko przykład "zmiennej", ktorej chce nadac konkretna i jedna wartosc.

#! bin/bash

do
rt_mailbox eeprom_write video1_rotate=3
rt_mailbox eeprom_write sdvoBlmode=1
rt_mailbox eeprom_write itemNr=1471372
rt_mailbox eeprom_write prodDate=200118
rt_mailbox eeprom_write testDate=20019
...
#4
0
Już sam początek skryptu jest zły bo ma być #!/bin/bash bez spacji za wykrzyknikiem.
Z tego co widzę to ma programować jakieś układy eeprom urządzeń z jakimś wyświetlaczem.
Dziwne to i niezrozumiałe i podejrzane jest dla mnie to całe zadanie.

Pobaw się programem autoexpect
Literatura:
https://likegeeks.com/expect-command/