Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Arkanoid w nowej wersji
#1
0
Witam 
Kod:
Linux grzegorz-G31M-ES2L 5.4.0-90-generic #101-Ubuntu SMP Fri Oct 15 20:00:55 UTC 2021 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
   System:
Host: grzegorz-G31M-ES2L Kernel: 5.4.0-90-generic x86_64 bits: 64
compiler: gcc v: 9.3.0 Desktop: Cinnamon 5.0.7 Distro: Linux Mint 20.2 Uma
base: Ubuntu 20.04 focal 


Zapewne wielu z Was pamięta Arkanoid.Obecnie są wersje dostępne pod nazwa SDL-Ball , DX-Bal2.Pobrałam z e strony Dobre Programy oba .Żadnego z nich nie mogę po zainstalowaniu uruchomić.



Używaj znaczników CODE wklejając na forum dane z terminala./YB3
Odpowiedz
#2
0
Podaj pełną specyfikację komputera - wynik polecenia inxi -Fxz, to jedno.
Drugie, to warto napisać, jak instalowałaś i jak uruchamiasz tę gierkę.
Odpowiedz
#3
0
(13-11-2021, 09:53)bozena_be napisał(a): Witam 
Kod:
Linux grzegorz-G31M-ES2L 5.4.0-90-generic #101-Ubuntu SMP Fri Oct 15 20:00:55 UTC 2021 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
   System:
Host: grzegorz-G31M-ES2L Kernel: 5.4.0-90-generic x86_64 bits: 64
compiler: gcc v: 9.3.0 Desktop: Cinnamon 5.0.7 Distro: Linux Mint 20.2 Uma
base: Ubuntu 20.04 focal 


Zapewne wielu z Was pamięta Arkanoid.Obecnie są wersje dostępne pod nazwa SDL-Ball , DX-Bal2.Pobrałam z e strony Dobre Programy oba .Żadnego z nich nie mogę po zainstalowaniu uruchomić.
Kod:
grzegorz@grzegorz-G31M-ES2L:~$ inxi -Fxz
System:
  Kernel: 5.4.0-90-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 9.3.0
  Desktop: Cinnamon 5.0.7 Distro: Linux Mint 20.2 Uma
  base: Ubuntu 20.04 focal
Machine:
  Type: Desktop Mobo: Gigabyte model: G31M-ES2L v: x.x serial: <filter>
  BIOS: Award v: FF date: 10/13/2009
CPU:
  Topology: Dual Core model: Intel Celeron E3300 bits: 64 type: MCP
  arch: Penryn rev: A L2 cache: 1024 KiB
  flags: lm nx pae sse sse2 sse3 ssse3 vmx bogomips: 10000
  Speed: 1200 MHz min/max: 1200/1300 MHz Core speeds (MHz): 1: 1200 2: 1200
Graphics:
  Device-1: Intel 82G33/G31 Express Integrated Graphics vendor: Gigabyte
  driver: i915 v: kernel bus ID: 00:02.0
  Display: x11 server: X.Org 1.20.11 driver: intel
  unloaded: fbdev,modesetting,vesa resolution: 1440x900~60Hz
  OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel G33 v: 1.4 Mesa 21.0.3 direct render: Yes
Audio:
  Device-1: Intel NM10/ICH7 Family High Definition Audio
  vendor: Gigabyte GA-D525TUD driver: snd_hda_intel v: kernel
  bus ID: 00:1b.0
  Sound Server: ALSA v: k5.4.0-90-generic
Network:
  Device-1: Qualcomm Atheros AR8131 Gigabit Ethernet
  vendor: Gigabyte GA-G31M-ES2L driver: atl1c v: 1.0.1.1-NAPI port: bf00
  bus ID: 02:00.0
  IF: enp2s0 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: <filter>
Drives:
  Local Storage: total: 119.24 GiB used: 73.99 GiB (62.0%)
  ID-1: /dev/sda vendor: A-Data model: SU800 size: 119.24 GiB
Partition:
  ID-1: / size: 116.38 GiB used: 73.99 GiB (63.6%) fs: ext4 dev: /dev/sda5
Sensors:
  System Temperatures: cpu: 44.0 C mobo: N/A
  Fan Speeds (RPM): N/A
Info:
  Processes: 174 Uptime: 7h 55m Memory: 2.91 GiB used: 903.9 MiB (30.3%)
  Init: systemd runlevel: 5 Compilers: gcc: 9.3.0 Shell: bash v: 5.0.17
  inxi: 3.0.38
grzegorz@grzegorz-G31M-ES2L:~$

Dodano po pewnym czasie:
Pobrałam ze strony dobre programy https://www.dobreprogramy.pl/sdl-ball,pr...4077596801 za pomocą asystenta pobierania.Otwieram lecz bez skutku przez Wine 6.0.2

Dodano po pewnym czasie:
A czy pobranie w/w gry bez asystenta pobierania w wersji stabilnej (32-bit) coś zmieni?
Odpowiedz
#4
0
A nie łatwiej zainstalować z menedżera oprogramowania wersję linuksową, z pewnością działającą?


[Obrazek: AOCGu3i.png]


Jest sens bawić się z wine, kiedy jest wersja natywna?
Odpowiedz
#5
0
[Obrazek: ucHHcY1l.png]
Pobrałam zgodnie z sugestią , nie uruchamia się.
Odpowiedz
#6
0
Uruchom w terminalu za pomocą polecenia:
Kod:
/usr/games/sdl-ball
i pokaż co się pojawia, być może będą tam jakieś informacje wskazujące na przyczynę "nie uruchamia się".
Odpowiedz
#7
0
(14-11-2021, 12:15)dedito napisał(a): Uruchom w terminalu za pomocą polecenia:
Kod:
/usr/games/sdl-ball
i pokaż co się pojawia, być może będą tam jakieś informacje wskazujące na przyczynę "nie uruchamia się".

Kod:
grzegorz@grzegorz-G31M-ES2L:~$ /usr/games/sdl-ball
SDL-Ball v 1.02
No config file found, using default settings.
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Naruszenie ochrony pamięci (zrzut pamięci)
grzegorz@grzegorz-G31M-ES2L:~$
Odpowiedz
#8
0
Mamy błąd, który jest efektem "nie uruchamia się":
Cytat:Naruszenie ochrony pamięci (zrzut pamięci)
coś jest nie tak, w changelogu jest być może wskazówka co do przyczyny.
Cytat:1.01:
Added some code to try and handle segfault on resolution change (that might be caused by sdl reporting a void current resolution).
If resolution change fail, the game will quit, and not write the wrong resolution to config.
Może kluczem jest tu ta rozdzielczość ekranu.

Reszta ostrzeżeń to raczej osobny temat do analizy lub do zignorowania:
Cytat:libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile

Co ciekawe u mnie jest podobnie, gra nie uruchamia się z powodu "segmentation fault" czyli naruszenia ochrony pamięci:
Kod:
dl-ball
SDL-Ball v 1.02
Directory '/home/dedito/.config/sdl-ball' does not exist, created it.
Directory '/home/dedito/.config/sdl-ball/screenshots' does not exist, created it.
No config file found, using default settings.
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Naruszenie ochrony pamięci

Temat do dalszej analizy.

Spróbwałem skompilować ponownie kod źródłowy tej gry wg opisu ze strony domowej http://sdl-ball.sourceforge.net/?page=manual.
Cytat:2.0 Compiling
The basic requirements for compiling sdl-ball is the following libs AND THEIR DEVELOPMENT FILES:
OpenGL
LibGLU
SDL1.2
SDL-image1.2
SDL-ttf1.2
SDL-mixer1.2
Make, a working C++ compiler and stdlibc++6

To compile, extract the SDL-Ball tarball (since you're reading this I figure you allready did) and cd into the dir.
Type make and press enter.

If you get errors: error: SDL.h: No such file or directory
And you're SURE you have dev libs installed, add -I/usr/include/SDL to CFLAGS in Makefile
ale po uruchomieniu skompilowanej "binarki" efekt było podobny:
Cytat:./sdl-ball
SDL-Ball v 1.03
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
libpng warning: iCCP: known incorrect sRGB profile
Naruszenie ochrony pamięci

Spróbowałem również uruchomić na swoim wine-6.0.2 i też się nie uruchamia, tzn. jest na chwilę czarny ekran i tyle.
W logach:
Kod:
wine SDL-Ball.exe
0024:fixme:keyboard:X11DRV_LoadKeyboardLayout L"00000409", 0080: semi-stub! Returning default layout.
0024:fixme:keyboard:X11DRV_LoadKeyboardLayout L"00000415", 0001: semi-stub! Returning default layout.
0024:fixme:wgl:X11DRV_wglChoosePixelFormatARB unused pfAttribFList
$0088:err:rpc:I_RpcReceive we got fault packet with status 0x1c010003
Odpowiedz
#9
0
Ja korzystam z tego -> https://apps.kde.org/pl/kbreakout/
Odpowiedz
#10
0
(15-11-2021, 13:06)Tecumseh napisał(a): Ja korzystam z tego -> https://apps.kde.org/pl/kbreakout/

Kod:
grzegorz@grzegorz-G31M-ES2L:~$ sudo snap install kbreakout
[sudo] hasło użytkownika grzegorz:         
sudo: snap: nie znaleziono polecenia
Odpowiedz


Skocz do:




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości