Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy z instalacją - pierwszy raz z Linuxem
Smile 
0
Jestem kompletnie nowy i zielony w kwestii Liunxa (pierwsza instalacja w życiu) i napotkałem problemy (tworząc je przy okazji przez błędne działanie) przy pierwszej próbie instalacji, których nie jestem w stanie sam rozwiązać szukając na forum informacji.

Sprzęt i oprogramowanie:
- System: Windows 10 
- Laptop: Huawei MateBook, Model:MRC-W50
- Procesor: Intel Core i5 - 8250U
- 2 karty graficzne: GeForce MX150 (2GB), Intel(R) UHD Graphics 620 (128MB)
- Pamięć: 238GB SSD LITEON CV8-8E256  gdzie podzielony jest na C: 80 GB SSD (z zajętym 30GB przez Windowsa) i D: 142GB
- Instalowany Mint: najnowszy Xfce 22.1 (zgodność ISO zweryfikowana pomyślnie)
- Sposób instalacji: Bootable USB stick stworzony z Etcherem

Rozpocząłem od sformatowania dysków wbudowaną funkcją Windowsa, a następnie przez grub menu włączyłem: Start (compatibility mode). 
Zadziałało, ale tu pierwszy problem - nie działał touchpad, regulacja dźwiękiem, jasnością, itp. 

Podpinając myszkę dało radę użyć kursora i pomimo tego kontynuować, ale tu posiadanie 0 wiedzy i podążanie za tutorialem zaatakowało.
Kierując się tym poradnikiem: https://youtu.be/0gSr8YsJtd0?feature=shared&t=257 zastosowałem komendy (od 4:17):
sudo su 
- fdisk - l

sudo su 
parted /dev/sda
set 1 boot off

I w tym miejscu musiałem przerwać instalacje (nagła sytuacja) więc "normalnie" wszystko wyłączyłem i to był mój (kolejny) największy błąd

Teraz próbując zbootować dostaję komunikat:
Failed to open \EF|BOOT\max64.sfl - Not Found
Failed to load image: Not Found
Failed to start MokManager: Not Found
Something has gone seriously wrong: Improt_mok_state() failed: Not Found

Dodatkowo zepsuło to możliwość wykonania formatu z poziomu Windowsa

Oto czego spróbowałem by to naprawić:
1) 
Kod:
bootsect /nt60 drive_letter: /mbr
Nie naprawiło - odmowa dostępu